Strava: MAKROBIOTICKÉ piatky vo veggie

10.10.2012 13:27

Pretože by sme chceli prispieť k tomu, aby každý náš zákazník našiel svoj balans, bude každe piatkové HOT COMBO pripravené v štýle makrobiotiky.

Väčšina ľudí žije uponáhľane a má chaotickú a nevhodnú životosprávu. Chaos v strave = chaos v organizme.
Prírodná medicína vsádza na prirodzenú schopnosť organizmu, udržať si svoju vlastnú rovnováhu aj napriek meniacemu sa prostrediu. To je ale možné iba za predpokladu, že naše telo dlhodobo nenarušujeme a nezaťažujeme nesprávnou životosprávou. Potraviny, ktoré majú vyváženú energiu, správne sa kombinujú a pripravujú, zásobujú ľudský organizmus rovnovážnou energiou a v tele nastoľujú stav, v ktorom sa vie sebaregenerovať. A práve týmto balansom sa zaoberá makrobiotika.


kvalita nad kvantitou

Úspech makrobiotického stravovania spočíva v hodnotení potravín z hľadiska kvality energie obsiahnutej v potravinách. Dnes sa skôr zaujímame o nutričné tabuľky, teda laboratórne namerané hodnoty, namiesto toho, aby sme pracovali s tým najdôležitejším... s kvalitou energie.

Jedným zo základných bodov systému makrobiotiky je dostatočné žuvanie každého kúska, približne 50-krát, aby sa strava obalila potrebným množstvom slín a aby sa tak následne uľahčilo jej spracovanie tráviacim ústrojenstvom. Takže TAKE UR TIME!!!

Pri makrobiotickom stravovaní by ste mali v prvom rade jesť potraviny zo svojho najbližšieho okolia alebo aspoň vždy z rovnakého klimatického pásma kde ste sa narodili a žijete. Treba brať do úvahy ročné obdobie, podnebie, polohu, pôvod, poľnohospodárske praktiky, tradičné zvyklosti a samozrejme individuálny stav a konštitúciu.

V našom miernom klimatickom pásme, charakterizovanom štyrmi ročnými obdobiami sú optimálne proporcie dennej stravy dané makrobiotickým štandardným režimom: 40-50 % celozrnných obilnín, 30-35 % zeleniny, hlavne tepelne upravenej rôznymi spôsobmi, s malým množstvom surovej zeleniny, 5-10 % strukovín a morských rias a 5 % polievky. Doplnkovo možno zaradiť ryby, ovocie mierneho pásma, semená, orechy a oleje.
Ďalej má byť strava makrobiotika čo najčerstvejšia. Môže byť konzervovaná iba prirodzenými metódami, teda sušením či fermentovaním.
Mrazenie, ožarovanie a pridávanie konzervačných látok = NONO


we like

Makrobiotika predstavuje nielen vedu o zdravej vyváženej výžive a liečbe, ale ponúka i životný štýl rešpektujúci zákony prírody a vesmíru. Svojim dôrazom na konzumáciu tradičných potravín z primeraného klimatického pásma, organicky pestovaných a z 98% rastlinného pôvodu priaznivo prispieva k ochrane životného prostredia. Má minimálne nároky na spotrebu elektriny, fosílnych palív, nezaťažuje ovzdušie masívnou diaľkovou dopravou. Navyše odmieta podriadiť sa novodobému trendu konzumácie geneticky modifikovaných potravín, pretože hlása, že príroda stvorená ako celok je dokonalá.

 


Diskusia k článku

Vaše meno
Váš email
Váš komentár
 

Komentáre:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.