Strava: TOP potraviny na zimu: fazuľa

14.11.2012 13:42

Nie je náhoda, že plod fazule pripomína tvar obličky. Je totiž známe, že pomáha udržiavať správnu funkciu obličiek, ktoré práve v zime zažívajú ťažké časy. Jej regenerujúci až liečivý význam pre ľudský organizmus je daný vysokým obsahom nukleových kyselín a bielkovín. Fazuľa je odporúčanou potravinou pri redukčných diétach: pôsobí totiž odvodňujúco, posilňuje srdce a krvný obeh Je zdrojom železa, vápnika, draslíka, vitamínu C a rôznych vitamínov skupiny B. Vďaka vysokému obsahu vlákniny povzbudzuje črevnú činnosť, upravuje trávenie a viaže jedovaté látky a tuky. Fazuľa tiež obsahuje množstvo stopových prvkov ako mangán (dôležitý pre zdravý rast vlasov), molybdén (ovplyvňujúci látkovú premenu) a ďalšie. POZOR! Obsahuje aj veľa toxínov, ktoré sa však máčaním a varom strácajú. Takže surovú radšej e-e.

Náš tip: Ak máte isté problémy /no, šak viete ktoré/, spôsobené zlým trávením strukovín, nechajte fazuľu namočenú cez noc vo vode, ktorú pre varením zlejte. Uvarenú fazuľu prepláchnite a vodu z vývaru vylejte. Pri papkaní jedzte pomaly a svedomito, aby ste zbytočne nepohltali veľa vzduchu/to ostatne platí pri jedení všeobecne/. 


 

 


Diskusia k článku

Vaše meno
Váš email
Váš komentár
 

Komentáre:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.