Strava: TOP potraviny na zimu: ovsené vločky

29.1.2013 19:43

Január je medzinárodným mesiacom ovsených vločiek. A preto ich neopomenieme ani my. 
Nič nezohreje na zimné ráno lepšie než výborná ovsená kaša so škoricou a medom /btw. ráno od 09:00-11:00 vrcholí práca sleziny a pankreasu  a je to jediná denná doba, kedy je telo schopné stráviť sladkosti/.

Možno vás to prekvapí, ale ovsené vločky sú jednou z najupokojujúcich potravín vôbec. V zime, keď máme nedostatok slnečného svitu, ktoré v tele aktivuje produkciu serotonínu /hormón šťastia/, môžeme sa cítiť mierne "depressed". Pravidelná konzumácia ovsených vločiek a zdravých uhlohydrátov vás nakopne dobrým smerom, lebo vraj dokážu hladinu serotonínu korigovať. Pozor ale na nesprávne uhlohydráty, ako sladkosti a biele pečivo. Tie spôsobia len to, že hladina cukru v krvi astronomicky vystrelí a potom sa rapídne zrúti ešte pod pôvodnú úroveň = ešte väčšia depka. Takže GO WHOLEGRAIN!

Mimo toho, že ovos /aj jačmeň/ upravujú hladinu krvného cukru, znižujú aj tzv. „zlý“ cholesterol, ktorého vysoká hladina býva rizikovým faktorom pri mnohých ochoreniach spojených s cukrovkou. Podľa výsledkov desiatich štúdií britských vedcov vláknina z ovsených vločiek znižuje vstrebávanie cholesterolu. Ovsená kaša vám preto pomôže predchádzať ochoreniam srdca, ale oceníte ju aj pri chudnutí či udržiavaní hmotnosti.Rastlinné bielkoviny a vláknina z ovsa zasýtia na celé dopoludnie a zaženú chuť na zbytočné sladké dobroty.

Taktiež posilňujú imunitný systém a znižujú riziko niektorých druhov rakoviny a cukrovky 2. typu. Ovos je aj dobrým zdrojom mnohých živín, vrátane vitamínu E, zinku, selénu, medi, železa, mangánu a horčíka.
Ak vás tieto fakty, nemotivujú zaradiť ovsené vločky do pravidelného jedálnička, tak potom už asi nič! :)


Diskusia k článku

Vaše meno
Váš email
Váš komentár
 

Komentáre:
človek je všežravec.
18.1.2015 21:29
Najväčšie zvieratá na zemi sú bylinožravé ale človek nieje a nebude ani ak sa rozhodne proste človek je všežravý a to sa nezmení tieto zvieratá si dokážu vytvárať vlastné bielkoviny z prijatej stravy ktoré človek nedokáže tak isto ako sa nemôžeme stať mäsožravcom (nedokážeme si vyrtárať vitamín C ako napríklad niektoré mäsožravé šelmy) tak ani bylinožravcom